Ara

Cansu Fırıncı

…öyleyse yalnızlığımızı birleştirmeyi öneriyorum.

Tarih

Ocak 17, 2010

Nâzım Hikmet’in Vatandaşlığı İade Edilmiş mi Oldu? Övgü ile Sövgü

Bu yazı soL dergisinde yayınlandı. Yazı: Cansu Fırıncı Nâzım Hikmet, aslında gündemden hiç düşmemiş olan “vatandaşlığının iadesi” meselesi ile ülkemizin gündemine bir kez daha yoğun bir biçimde girdi. Yaklaşık on yıl kadar önce, beş yüz bin imza ile vücuda bürünmüş... Continue Reading →

orda saat kaç?

Bu şiir facebook sayfamdan sonra ilk kez burada yayınlandı. Şiir: Cansu Fırıncı derya, orada saat kaç? burda benim içimdeki deniz taştı. umman. insanlar çok konuşuyorlardı, sana kaçtım. hep küçük evlerin, dar odalarında yaşadım. yaşlandım. tıklım tıkıştı sokaklar. sevişmek; öğrenmekmiş susmayı,... Continue Reading →

Kenefte Geldi Aklıma!

Ferhangi Şeyler Oyunu için Ferhan Ağabeyi Kadıköy İskeleden karşılayıp, kısa ama keyifli bir taksi yolculuğu yapmıştık... Tiyatro hayatımda, önemsediğim, sahne paylaşamasam da, sahnede izlerken çok şey öğrendiğim ustalardan birisi... Her yaz, Nâzım'da konukladığımızda keyifli, öğretici sohbetlerine dahil olma şansını elde... Continue Reading →

İnsan’ın İvanov’la Dansı

Bu yazı Nikbinlik dergisinde yayınlandı. Yazı: Cansu Fırıncı Bütünün yerine parçanın önemsendiği bir dünyadayız. Kesikli, parça bölük yaşantıların içinde. Mayakovski’nin övgü düzdüğü “hız” bugünkü olmasa gerek. Aşk sonsuzu aramaktır oysa. Ötekinde kendi sonsuzluğunu. Aramaktı ya da. Aşkın Turgenyev’in “arefe”sinde, devrime... Continue Reading →

WordPress.com'da ücretsiz bir web sitesi ya da blog oluşturun.

Yukarı ↑